16 sie 2014

Pudełka z filcu

W związku z tym, iż przybyła do mnie Janome MC6600 wieczory spędzamy wspólnie:) jak tylko położę dzieci spać oddaje się pasji:)
Jakiś czas temu kupiłam gruby filc z zamiarem uszycia pudeł. Moja Zofia nie dałaby rady z tak grubym materiałem. Janome MC 6600 jest maszyną, która posiada funkcje podwójnego wzniosu stopki co oznacza, iż można szyć bardzo grube materiały złożone razem. Postanowiłam  więc wykorzystać to i uszyłam pudła na przybory krawieckie. Szyłam dwiema technikami:
1. Pocięłam kwadraty o określonych wymiarach i zszywałam kolejne boki. Ważne jest, aby wszelkie ozdobny i wycięcia zrobić zanim je zszyjemy.
2. Drugi sposób to wycięcie gotowej makiety do zszycia. Wyszukałam to na blogu Robie w domu.




Jeśli nie macie maszyny, która szyje tak grube tkaniny to można zszyć filc ręcznie np. kolorową nitką. Wyglądają też na prawdę bardzo fajnie, zobaczcie na blogu który polecam wyżej.

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Hi there, the whole thing is going nicely here and ofcourse
every one is sharing information, that's actually excellent, keep up writing.


my web blog; pakistan real ()

Anonimowy pisze...

What's up, after reading this amazing post i am also glad to share
my know-how here with colleagues.

my blog :: flip this house (Socialbookmarking.Netne.net)

Adela Szyje pisze...

Świetne są te pudełka. Zawsze mi się takie filcowe skrzyneczki bardzo podobały. Może kiedyś i ja zrobię takie? Czy grubość filcu ma znaczenie?

Unknown pisze...

Ja użyłam filcu o grubości 5mm, Dzięki temu pudła są sztywniejsze. Powodzenia!!:)

ThimbleLady pisze...

oj śliczne one, ale fakt nie każda maszyna uciagnie taka grubość filcu

Unknown pisze...

Janome MC6600 którą testuję posiada taka funkcję wiec postawiłam spróbować:) poszło gładko. Moja Zofia marki Łucznik niestety nie dałaby rady.

Aneczka pisze...

Widzę, że nie tylko ja zamieniłam Zośkę na Janome :) Co prawda, ja na inną Janomke i jeszcze filcu nie próbowałam na niej szyć, ale właśnie urządzam na nowo swój krawiecki kącik i pudełka by mi się przydały. Filc gdzieś leży, cały metr, więc chyba się pobawię w tym tygodniu :) Dzięki za inspirację!

Unknown pisze...

Jak uszyjesz podeślij fotki:) no i jaka masz Janomke? one wszystkie są fajne:) pozdrawiam