19 sie 2014

Pumpy uszyć każdy może:)

Dziś post z cyklu DIY.
Po warsztatach szyciowych w Sopocie wiele mam pytało mnie jak uszyć coś dla dziecka, warunkiem była prostota wykonania. Pumpy ostatnio w modzie, więc pomyślałam, że to dobry pomysł.  Tak więc dziś specjalnie dla Was najprostsza wersja tych niezwykle wygodnych spodni.

Potrzebne materiały:
1. Spodnie które dziecko obecnie nosi jako szablon.
2. Mydełko krawieckie.
3. Materiał - najlepiej bawełna dresowa, dzianina z elastanem itp. 
4. Ściągacz do nogawki. Jeśli nie macie można skroić własny z tej samej dzianiny co spodnie. Przyszyć tak jak pokazywałam tutaj.
4. Gumka do wszycia w pas.
5. Łatki ekoskóry, weluru itp. na aplikacje.

Sposób wykonania:
1. Materiał z którego mają być uszyte spodnie składamy na połowę i przykładamy do niego spodnie-szablon.
Obrysowujemy mydełkiem spodnie dodając na bokach zewnętrznych ok. 3cm oraz 2cm w środku nogawki oraz na dole. Spodnie w kroku obniżamy o ok. 3cm, w zależności od tego jak bardzo mają zwisać. Całe nogawki po stronie zewnętrznej kroimy prosto aż do góry. Dodajemy ok 5 cm zapasu na górze, aby wszyć gumkę.
2. Składamy na połowę skrojone spodnie aby zobaczyć czy są równo wycięte. Jeśli nie docinamy.



3. Przycinamy dwa podwójnie złożone paski, które posłużą nam jako ściągacze. Paski po złożeniu powinny być węższe od nogawki o ok 2cm.
4. Wycinamy również ozdoby które mają znaleźć się na pumpach. Ja wycięłam słonia z alcantary.


5. Szpilkami przypinamy aplikacje i naszywamy na pumpy przed ostatecznym zszyciem spodni. 

6. Po naszyciu aplikacji spodnie spinamy szpilkami i zszywamy. Ja nie mam overlocka więc zrobiłam to jedynie ściegiem overlocowym na zwykłej maszynie. Sprawdza się też szycie ściegiem elastycznym, a potem wykańczanie zygzakiem.




7. Następnie wywijamy spodnie na lewa stronę i szpilkami przypinamy nasz ściągacz.



Podczas przyszywania lekko naciągamy ściągacz aby dopasował się do nogawki.


8. Czas na wszycie gumki. Szpilkuję gumkę w czterech miejscach - na szwach bocznych nogawek i na środku tyłu i przodu. Dzięki temu gumka będzie równo wszyta.  Podczas szycia naciągam gumkę zawijając materiał.2 razy. Szyjemy oczywiście zygzakiem.
Jeśli ten sposób jest dla Was za trudny to można założyć górny brzeg na 2 razy i zszyć. Powstanie tunel w który wciągamy agrafką gumkę.



No i gotowe:)


Tym samym sposobem uszyłam również szare i granatowe.




Adasiowi się podobają:)


Pamiętajcie szyć każdy może więc do dzieła:)

5 komentarzy:

Unknown pisze...

Fajna instrukcja, też się przymierzam do uszycia, tylko wciąż nie bardzo wiem jak ściągacz wszyć - początkująca jeśli chodzi o ubranka jestem :)

Unknown pisze...

Bardzo przydatny filmik z bloga Bezdomna Szafa http://www.bezdomna-szafa.pl/2014/01/obszywanie-dekoltu-dzianina.html. Pokazano jak obszyć dekolt ale tak samo robimy w przypadku nogawki.

Unknown pisze...

Dzięki!!! :*

Anonimowy pisze...

To jest poprostu piękne! :)

Unknown pisze...

dziękuję bardzo:)