15 kwi 2015

Becik dla bobasa - uszyj go sam

W ramach akcji Becik dla bobasa, której jestem organizatorką opracowałam prosty tutorial opisujący w jaki sposób uszyć becik, rożek dla noworodka. Ta krótka instrukcja jest drogowskazem dla wszystkich przyłączających się do akcji i szyjących z nami beciki. Postanowiłam więc zaprezentować go również na blogu. Mam nadzieje, że przyda się również szyjącym mamom, które wkrótce spodziewają się maleństwa.

Więcej o naszej akcji znajdziecie na FB tutaj oraz w wersji video ze studia Dzień Dobry TVN tutaj. Odsyłam również do strony internetowej akcji www.becikdlabobasa.pl


1. Potrzebne materiały:

  • 2 rodzaje tkaniny (najlepiej bawełna lub flanela), 
  • ocieplina, wypełnienie antyalergiczne becika 100-150 g, w zależności od tego jak sztywny ma być becik,
  • szpilki, nożyczki, miara krawiecka, ok. 8 cm rzepu. Ja użyłam najdelikatniejszego rzepu jaki znam, firmy Nolle,
  • jeśli chcemy, aby becik był wiązany na kokardę należy przygotować pasek tkaniny ok. 120 cm długości oraz 20 cm szerokości.



2. Z tkanin oraz ociepliny wycinamy kwadrat o wymiarach 81x81. Uszyty becik będzie miał wymiary 80X80 a 1cm to zapas na szew.

3. Wycięte tkaniny składamy prawą stroną do prawej, na wierzch kładziemy ocieplinę. Wszystko razem spinamy szpilkami.


4. Zszywamy na maszynie cały becik szyjąc po stronie tkaniny. Zostawiamy otwór o szerokości min 10 cm przez który przewrócimy becik na prawą stronę.

5. Zszywamy otwór ręcznie lub maszynowo.


6. Następnie dla lepszego trzymania się ociepliny w środku przeszywamy cały becik na brzegu ok. 2 cm od krawędzi. Dzięki temu warstwy nie będą się rozdzielać i po praniu nic się nie rozwarstwi.

 

7. Składamy becik w kopertę i zaznaczamy szpilkami, w którym miejscu przyszyć rzepy.


8. Jeśli potrzebujemy wstęgę do wiązania becika należy zszyć materiał po długości, wysunąć na drugą stronę przy użyciu agrafki. Następnie należy zaprasować brzegi wstęgi i je zszyć.

Całość prezentuje się następująco:




Mam nadzieje, że w miarę zrozumiale Wam to opisałam. Jeśli macie jakieś pytania piszcie, no i oczywiście czekam na zdjęcia Waszych becików:)

1 komentarz:

Ptasia pisze...

Witam :) Jako szyjąca rożek po raz pierwszy zapytuję: ta wstążka nie jest doszyta do becika? A jeśli doszyta to w którym miejscu? Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam ;)