26 lis 2013

Co można wyczarować ze starej bluzy - Tutorial nr 2

No i jest zapowiadany wczoraj tutorial nr 2 - cóż można wyczarować z dresowej bluzy??? a no wiele.

Zacznijmy od początku. Bluzę wyciągnęłam z szafy mojego młodszego brata. Szara, z grubej tkaniny dresowej od razu przypadła mi do gustu.


Poprułam całość i uzyskałam poszczególne części.

 

Rozłożyłam, popatrzyłam no i wpadłam na pomysł. 
Z rękawów skroję spodnie a z pleców bluzy uszyję bardzo prosta spódniczkę ( najpierw myślałam, że plecy bluzy wystarczą na uszycie fajnej sukienki z kapturem, ale niestety Lenka jest za duża)

SPODNIE
Do jednego rękawa przypinamy złożone spodnie dziecka, które są naszym wzorem.
Jest to najszybszy sposób na opracowanie wykroju, należny jednak pamiętać o naddaniu zapasu na szwy ok 0,5 cm.


To samo robimy z drugim rękawem.
Skrojone nogawki fastrygujemy i umieszczamy na górze odpruty wcześniej z bluzy ściągacz.


Po przymiarce zabrałam się za zszywanie i oto efekt.


Spódnica jest dużo prostsza do wykonania, ponieważ jedynie ją zszywamy, przycinamy do odpowiedniej długości i  podkładamy. Można przyszyć do niej kieszenie, które wcześniej odpruliśmy, jednak moje dziecko uznało,  iż to zbędne:)


Modelka bardzo się wczuła hiihhi miny ma nieziemskie. Stwierdziła, że spodnie to dla chłopaków ale spódnice będzie nosić. 
Kreatywne kobiety do  roboty!!! wasze szafy z pewnością kryją jakieś fajne ciuchy do przerobienia.

Brak komentarzy: