24 lis 2013

Skarpeta na prezenty

Brzydka weekendowa pogoda sprawiła, iż trzeba było zabrać się za organizację zabaw w domu. W związku ze zbliżającymi się świętami, poczyniłam stosowne przygotowania, a do pracy zatrudniłam oczywiście najaktywniejszą w naszym domu, czyli Lenkę. I tak powstał pierwszy Tutorial - jak uszyć świąteczną skarpetę 

Do uszycia skarpety potrzebujemy:
1. Kawałka czerwonej tkaniny, najlepiej polar lub filc.
2. Dużej skarpety do odrysowania wykroju na papierze.
3. Kolorowe kawałki filcu (ja wybrałam filc bo się nie strzępi), bawełny w kolorach świątecznych, koraliki i wszystko inne co przyjdzie Wam do głowy, aby ozdobić skarpetę.
4. Szpilki, nici, mulina do ozdobienia.

Najważniejsze jest to, że tak naprawdę nie potrzebujecie maszyny do uszycia świątecznej skarpety. Wszystko można zrobić ręcznie!

1. Przygotowany na podstawie skarpety wzór przypinamy szpilkami do tkaniny i wycinamy. Wszystkie ozdoby z filcu, które miały znaleźć się na skarpecie również przypinamy i wycinamy.

 



Brzeg skarpety postanowiłam ozdobić zieloną tkaniną w kropki. W łatwy sposób zrobiłam potrzebną mi lamówkę zaprasowując brzegi tkaniny.



2. Na wyciętej skarpecie układamy i przypinamy szpilkami wszystkie ozdoby. Tym zajęła się Lenka. O dziwo nie boi się szpilek i sama potrafiła przytwierdzić gwiazdki do wykroju:) 

 

3. Wszystkie aplikacje przyszywamy ręcznie lub maszynowo. 



A teraz pozostaje nam czekać, aż Święty Mikołaj napełni ją słodyczami.

 


Brak komentarzy: