31 mar 2014

Turystyczna mata do przewijania - Tutorial

Dziś opowiem Wam jak to jakieś dwa tygodnie temu matka Kulka wybrała się z synem do przychodni na powszechnie obowiązkowe szczepienia. Zapakowałam co trzeba - pampersy, chusteczki, smoczek i mate do przewijania i udałam się do mało znajomego Adasiowi miejsca. Pani doktor przypadła małemu do gustu, miał uśmiech od ucha do ucha, cały czas do niego gadali więc był zadowolony. Gdyby tylko wiedział co gadali.... cyt:" mamusia teraz zapłaci a ja Ci zrobię pik bo mamusia chciała" :) zdębiałam. 
Zanim doszło do finału-kucia było tradycyjne ważenie, badanie itp. w tym celu należało rozebrać malucha. Wyciągnęłam z torby mate do przewijania i położyłam Adasia. Pani doktor zapaliła wszystkie jarzeniówki w gabinecie a ja zdębiałam... mata była obrzydliwie żółta, słonie na niej jakieś blade, ogółem masakraaaaaaaa.
Sprzęt był po Lenie więc jakoś specjalnie nie kontrolowałam jego jakości, teraz wiem że powinnam. 
Spakowałam cały dobytek i do samochodu, pozostawiając żółte  paskudztwo w najbliższym śmietniku. Za punkt honoru postawiłam sobie uszycie nowej maty.

Międzyczasie ogłoszono fajny konkurs na jakuszyc.pl - stwórz ciekawy tutorial. Postanowiłam upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i tak powstał tutorial pokazujący jak uszyć matę do przewijania:) dziś otrzymałam informację, że konkurs się nie odbędzie bo jest za mało zgłoszeń ale i tak dostaliśmy fajne upominki. 

Nie pozostaje mi nic innego jak namówić Was do uszycia własnej maty do przewijania:) 
Poniżej instrukcja krok po kroku i gotowe dzieło z którego jestem mega dumna. Mata jest bardzo praktyczna, ma kieszeń na pampersy i chusteczki, jest zapinana na rzep a co najważniejsze po złożeniu zajmuje bardzo mało miejsca. Przyda się w czasie podróży, u lekarza i wielu innych nietypowych miejscach gdzie będziecie przewijać dzieci:)


Potrzebne materiały.

  1. Materiał ( dwa kawałki najlepiej różnokolorowe)
  2. Ocieplina
  3. Rzep
  4. Nożyczki
  5. Szpilki
  6. Igła, nitka
  7. Miara
Sposób wykonania:


     KROK 1
Wycinamy z materiałów i ociepliny prostokąty o wymiarach 50X65 cm. 


KROK 2
Tkaniny składamy prawą stroną do środka, na wierzch kładziemy ocieplinę i wszystko razem fastrygujemy. 

KROK 3
Z materiałów kroimy paski o długości 13 cm i szerokości 4 cm. Zszywamy je razem i wywijamy na prawą stronę a następnie przyszywamy do niego rzep. Pasek posłuży nam jako zamknięcie maty.


KROK 4
Pasek przypinamy szpilką w dole wewnętrznej części złożonych materiałów ok 10 cm od jednego z boków.
Na materiale, który ma być zewnętrzna częścią maty przyszywamy drugą część rzepu. Analogicznie po tej samej stronie, ale na górze ok 10 cm od boku.
.
KROK 5
Kroimy paski z tkanin długości 64 i szerokości 25 na kieszeń do pampersów i chusteczek. Składamy prawą stroną do środka, tworząc kieszeń z założeniem na klapę ok 8 cm. Do klapy można przyszyć również rzep, aby się zamykała. Wszystko zszywamy i przewracamy na prawą stronę.

KROK 6
Sfastrygowaną matę zszywamy zostawiając przy jednym z boków otwór o długości ok 25 cm na kieszeń do pampersów i chusteczek.

KROK 7
Przewracamy na prawą stronę i przypinamy z boku szpilkami kieszeń. A następnie wszystko zszywamy.

Nasza mata jest gotowa !!!!





Brak komentarzy: